• e-mail: info@pckurzy.cz
  • mobil: +420 723 900 098
  • kancelář: +420 222 94 84 64
  • e-mail: info@pckurzy.cz
  • mobil: +420 723 900 098
  • kancelář: +420 222 94 84 64
Počítačové kurzy a školení

SketchUp - program pro 3D grafiku a vizualizace

Program SketchUp je mimořádně silný nástroj pro běžné architektonické, urbanistické a interiérové vizualizace všeho druhu.

Jeho největší výhodou oproti konkurenčním produktům je možnost tvořit model v reálném čase (např. spolu se zákazníkem) a dále možnost model operativně upravovat dle přání. V kombinaci s relativně snadným ovládáním a možností využívat freeware verzi programu i pro komerční účely, jde o velice perspektivní program zejména pro menší architektonická, nábytková nebo koupelnová studia.
Program funguje jako WYSIWYG – finální výstup je stejný jako obraz, který vidí uživatel na obrazovce. Odpadá tak časově zdlouhavé renderování, které není ve fázi studií a koncepčních skic nutné. Na druhé straně je také možné SketchUp využívat jen jako modelovací program a výsledný model dále renderovat v externích aplikacích a dosahovat tak výsledků srovnatelných s mnohem dražšími programy.

Tento kurz nabízíme realizovat také formou zakázkového firemního školení v termínu dle dohody s firemním zákazníkem.

Termíny kurzu


V současné době bohužel nejsou vypsány žádné termíny tohoto kurzu.

Pokud máte zájem o tento kurz a nenašli jste termín, který by Vám vyhovoval, vyplňte a odešlete nám prosím následující poptávku po termínu. Pokusíme se kurz vypsat v termínu, který uvedete, a který bude vyhovovat Vám i dalším zájemcům.
Běžná cena tohoto kurzu je: 2950 Kč bez DPH, 3570 Kč včetně DPH




Podrobná osnova


Představení programu
- Výhody
- Nevýhody
- Ukázky možností programu – složitý model
První spuštění
- Nastavení výchozí pracovní plochy
- Nastavení klávesových zkratek
- Nastavení uživatelských panelů
- Nastavení jednotek
- Ukládání
Základní ovládání
- Orientace v prostoru
- Pohyb v modelovém prostoru, perspektiva, ortogonální režim
- Základní tvary, nástroj „Offset“
- Primitiva – přesné zadávání rozměrů, umísťování, úpravy
- Komponenty a práce s nimi
- Kopírování – specifika programu
- Pomocné přímky
Pokročilejší modelování
- Nástroj „Follow me“
- Nástroj „Scale“
- Panel nástrojů „Sandbox“
- Nástroj plastického textu
Záklandí texturování
- Materiálový editor – popis
- Základní barva, rub a líc modelu
- Účel komponent v souvislosti s texturami
- Obarvení jednotlivých ploch standardní barvou, výběr ploch
- Jednoduché změny textury
Složitější texturování
- Mapování textur
- Promítaná textura
- Import textur + dovolené formáty
- Příprava na import textury
- Nastavení importu
- Texturování oblých ploch
Získání výstupu z programu
- Nastavení stínů, geografické polohy, severky
- Nastavení ortogonálních pohledů
- Nastavení stylů zobrazení
- Jednoduché uložení obrázku
- Vytváření scén a animací z nich
- Zakreslení do fotografie
- Funkce „Watermark“
Další funkce programu
- Import různých formátů souborů
- Stahování z 3D Warehouse – nevýhody a výhody
- Popisy, kótování
- Autosave
- Vrstvy
- Řezy
Prostor pro individuální dotazy
Samostatný komplexní úkol – jednoduchá scéna
- Aplikace získaných znalostí pro tvorbu modelu podle vzoru a získání výstupu z něj
- Cca 45 minut
Druhý den - Praktická výuka na příkladech
- S přihlédnutím na zaměření klientů budou probrány příklady z následujících oborů:
- A) Tipy a triky pro modelování budov
- B) Tipy a triky pro modelování interiérů
- C) Tipy a triky pro modelování urbanistických vizualizací

Doporučené znalosti a návaznosti


Doporučené znalosti:

Běžná práce na PC (běžné ovládání Windows, kopírování souborů, práce se složkami), dále práce s internetem (vyhledávání a ukládání obrázků, 3D modelů). Doporučená je také základní znalost problematiky rastrové a vektorové grafiky(*.jpg, *.bmp, *.dwg, *.dxf) a schopnost základních úprav bitmapových souborů (ořezávání, změna velikosti, atp.)


Poznámka:

Absolvent kurzu se naučí komplexně ovládat program SketchUp, bude v něm schopen efektivně modelovat různé objekty, bude umět tyto objekty kompletně texturovat integrovanými nebo vlastními texturami, bude umět vytvořit z modelu výstup v podobě rastrových obrazů nebo jednoduché animace libovolného rozlišení. Druhý den školení je věnován konkrétním příkladům z praxe – modelům interiérů i exteriérů budov.